Miasto, powiat, region – UAT tworzy ofertę turystyczną
W dniach 22-23 marca 2017 r. w Centrum Kultury KulturFabrik w Hoyerswerdzie (Niemcy) odbyły się kolejne warsztaty w ramach projektu „RegionalManagement. Kompetencje i perspektywy zawodowe w polsko-saksońskim przygraniczu”, w których brały udział Szkolne Agencje Turystyczne z polskich i niemieckich szkół, w tym oczywiście nasza. Tematem spotkania Młodych Menedżerów Turystyki i Kultury było pt. „Opracowanie regionalnej oferty turystycznej”
Odbyły się one w bardzo miłym i licznym gronie i przyjaznej atmosferze. Poznaliśmy wspaniałych ludzi z innych polskich i niemieckich miast. Było nam niezwykle miło, gdy uczestników warsztatów przywitali zaproszeni goście: p. Köhler z Saksońskiego Ministerstwa Edukacji, p. Delling Burmistrz Hoyerswerdy oraz kierownik projektu Tomasz Jaśków. Po oficjalnej części wszystkie Agencje Uczniowskie przedstawiły wyniki dotychczasowej działalności ich agencji, w szczególności analizę SWOT swojego miasta. W naszym przypadku skupiliśmy się na mocnych i słabych stronach Bolesławca, pokazując zarówno szanse, jak i zagrożenia oraz zapoznając inne firmy z tym, co uważamy za atuty Bolesławca i okolic. W przygotowaniu tego wystąpienia korzystaliśmy z pomocy i materiałów, jakie otrzymaliśmy ze strony pani Renaty Czerwińskiej, specjalisty ds. promocji w Starostwie Powiatowym w Bolesławcu. Po pierwszej części warsztatów zwiedzaliśmy szkołę w Hoyerswerdzie. Wieczorem omawialiśmy nasze wystąpienia i była to pouczająca lekcja tego, jak unikać błędów w przygotowywaniu tego typu prezentacji.
Drugi dzień był jeszcze bardziej emocjonujący. Na konkretnym przykładzie uczyliśmy się, jak najlepiej reklamować walory turystyczne, unikając suchych, encyklopedycznych faktów, a skupiając się na atrakcyjnych wątkach i opowieściach. To było dla nas ciekawe doświadczenie. Po tej części zostaliśmy podzieleni na grupy z osobami z różnych miejscowości. Dostaliśmy dwa zadania do wykonania. Pierwsze polegało na wyciągnięciu z krótkiego tekstu najważniejszych elementów i zastanowieniu się nad historią, która mogła się wówczas wydarzyć. Wymyślaliśmy również hasła do naszych prac oraz robiliśmy plakaty. Kolejnym zadaniem było wyciągnięcie jak najwięcej informacji z krótkiego filmiku promującego dane miasto.
Warsztaty były urozmaicone zwiedzaniem Hoyerswerdy, w tym szczególnie działającego tam Muzeum Komputerów, miejsca ciekawego nie tylko dla informatyków. W czasie, gdy my pracowaliśmy odbywały się równoległe warsztaty dla naszych nauczycieli – opiekunów firm.
Warsztaty były naprawdę ciekawym przeżyciem i doświadczeniem. Dużo się nauczyliśmy i zarazem świetnie bawiliśmy.
Nie możemy się doczekać kolejnych.
Uczniowska Agencja Turystyczna