Tropem legend Dolnego Śląska

25 kwietnia 2024 r. zakończyliśmy kolejną edycję projektu „Cudze chwalicie…”. Nasi projektanci edukacji, lingwiści i przewodnicy turystyczni w jednym – Marlena Fabiańska, Natasza Kotowska i Miłosz Meier z klasy IIa pracowali skutecznie i metodycznie od września, skupiając się na legendach Dolnego Śląska. Z kilkuset wybrali kilka ciekawych przypowieści, najpierw pracowali z materiałami w języku polskim, potem wszystko tłumaczyli. Ostatecznie zorganizowali wycieczkę dla ponad pięćdziesięciu osób z klas IIa, IIf, Id, Ia i całej Ie z wychowawczynią i poprowadzili tę grupę już w roli przewodników do Jawora i Bolkowa pod opieką p. Jolanty Kawuli, Izabeli Jaworskiej i L. Idzikowskiego – pomysłodawcy projektu.

Zwiedzaliśmy Kościół Pokoju i Zamek Bolków – wrażeń było mnóstwo, a oprócz ciekawych prelekcji uczestnicy mieli szansę pouczyć się historii Dolnego Śląska, angielskiego, słownictwa i wziąć udział w przygotowanym przez grupę projektową quizie.

Marlena Fabiańska z kl. II a, która wcieliła się w rolę przewodniczki podsumowała – Wycieczka wyszła super. Przyjemnie pracowało się z resztą grupy i jestem zadowolona z efektów. Dzięki projektowi pogłębiłam swoją wiedze na temat Dolnego Śląska i historii pięknych miejsc, które zwiedziliśmy😃