Michał „Odkrywa Kanadę”
Michał Silski z klasy III c może pochwalić się ogromnym sukcesem. Po zaciętych półfinałach ogólnopolskiego konkursu „Discover Canada”, które odbyły się 8 grudnia na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu przeszedł do finałowej dwunastki.
„Celem Konkursu Wiedzy o Kanadzie jest nie tylko doskonalenie umiejętności językowych uczniów, lecz przede wszystkim poszerzanie ich horyzontów kulturowych poprzez zachęcanie do studiowania kanadyjskiej kultury, historii, geografii i polityki w kontekście szeroko rozumianej problematyki różnorodności.”. Co szczególnie zachęciło Michała do udziału w tym Konkursie?
Sam przyznaje, że wydawał mu się interesujący temat, więc postanowił poświęcić mu więcej uwagi. Przeszedł z powodzeniem eliminacje szkolne i znalazł się w gronie 50 najlepszych w Polsce. W trakcie półfinału w Sosnowcu musiał zmierzyć się z testem oraz napisać esej. Oczywiście wszystko w języku angielskim.
„Pytania testowe były głównie na temat ogólnej kultury i historii Kanady. Zakres wiadomości był naprawdę szeroki: od malarstwa, przez historię mniejszości etnicznych, na obecnej popkulturze kończąc. Esej napisałem na temat wpływu spółki Kompania Zatoki Hudsona na rozwój i stan dzisiejszy Kanady jako państwa. Ten temat akurat wydawał mi się najciekawszy w trakcie nauki na konkurs, więc cieszę się, że został wylosowany” – wyjaśnia Michał.
Teraz czas przygotowań do ścisłego finału, który prawdopodobnie nastąpi wiosną. Trzymamy kciuki, tym bardziej, że nagrodą w „Discover Canada”, oprócz pieniędzy jest także indeks na filologię angielską na Uniwersytecie Śląskim. My pamiętamy sukces naszej uczennicy w tym konkursie w roku 2019.
Gratulujemy Michałowi oraz nauczycielce języka angielskiego, pani Katarzynie Cieślak-Ostrowskiej.