UAT promował Bolesławiec na I Targach Turystycznych w Görlitz
Dnia 7 grudnia nasza szkolna agencja turystyczna UAT wyruszyła na długo oczekiwane I Targi Turystyczne, będące podsumowaniem projektu „RegionalManagement” – odbywającego się we współpracy z uczniami ze szkół zarówno po stronie polskiej (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im.Adama Mickiewicza w Lubaniu, Liceum Ogólnokształcące im. Braci Śniadeckich w Zgorzelcu, Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Bolesława Prusa w Żarach) oraz niemieckiej (Gimnazjum im. Johanna Wolfganga von Goethe w Bischofswerdzie, Augustum-Annen-Gimnazjum w Görlitz oraz Gimnazjum im.Gottfireda Ephraima Lessinga w Hoyerswerdzie). Agencje turystyczne wypracowały formułę Targów w trakcie wielu warsztatów i spotkań roboczych. Teraz przyszedł czas na prezentację. I Targi Turystyczne odbyły się w pięknej auli Augustum-Annen-Gimnazjum w Görlitz przy udziale wielu znakomitych gości, których witał pan Tomasz Jaśków, koordynator projektu oraz przeszło 300 osób, które miały możliwość obejrzenia stanowiskach przygotowanych przez firmy z 7 szkół, na których prezentowane były najważniejsze i najciekawsze walory kulturowe regionów. To duże przedsięwzięcie finansowane było w całości z funduszu europejskiego „Interreg – Polska-Saksonia”
Nasz UAT pod opieką pań : Anny Tarnachowicz i Katarzyny Żak zaprezentował się od ceramicznej strony, pozwalając gościom na obejrzenie prezentacji dotyczącej miasta i jego historii, zaznajomienie się z najpopularniejszymi wzorami naszych naczyń czy zostawiając swój ślad za pomocą szkliw w specjalnym miejscu. Oprócz tego, w zamian za słodką babeczkę, można było uzyskać błękitny, stempelkowy tatuaż na ręce bądź twarzy. Również odtworzona ceramiczna ławka z bolesławieckiego Rynku cieszyła się zainteresowaniem wśród młodszych i starszych. Nasze kolorowe stanowisko przyciągało zwiedzających – mamy więc nadzieję, że w interesujący sposób promowaliśmy miasto i jego walory. Byliśmy też pod wrażeniem stanowisk przygotowanych przez firmy uczniowskie z partnerskich szkół. Każde prezentowało w niezwykle atrakcyjny sposób swoje miasta. Mimo iż leżą one niedaleko od Bolesławca, to zachęciły nas do kolejnych odwiedzin.
W trakcie Targów zaplanowano dla wszystkich firm dodatkowe atrakcje. Nasz grupa, licząc 24 osoby wzięła udział w wycieczkach po Starym Mieście Görlitz oraz Muzeum Przyrodniczym. Mimo różnic językowych, każdy poznał lepiej uczniów „zza Odry” i osiągnął wspólny cel, jakim była promocja regionu turystycznego – Dolnego Śląska i Saksonii.
W przygotowaniu naszego stanowiska dużej pomocy udzielili nam: Starostwo Powiatowe w Bolesławcu, Urząd Miasta w Bolesławcu, Muzeum Ceramiki oraz Bolesławiecki Ośrodek Kultury – MCC, a także Fabryka Naczyń Kamionkowych „Manufaktura”, która wypożyczyła nam ceramiczne akcesoria i Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec”, które udzieliły nam zgody na stempelkowe dekoracje. Skorzystaliśmy także z pięknych zdjęć pana Grzegorza Matoryna.
Dzięki tej pomocy mogliśmy w atrakcyjny sposób promować nasze miasto i jego walory!
op. Angelika Zielińska (UAT)
fot. B. Muszyński