Od poezji patrona do naszej twórczości, czyli Dzień Humanisty
Patronem dzisiejszego Dnia Humanisty był tradycyjnie Władysław Broniewski, którego sylwetkę i twórczość w ciekawej formie zaprezentowała klasa II e pod okiem pani Barbary Ostaszewskiej. Wybranym faktom z biografii poety towarzyszył quiz wiedzy oraz fragmenty utworów, recytowane przez licealistów. Następnym punktem programu była prezentacja wyników ankiet dotyczących wyboru zawodu i kierunków kształcenia. Grupa uczniów pracująca pod opieką pani Zuzanny Mróz sprawdzała, jak wyglądają modne trendy wśród różnych grup wiekowych, ze szczególnym uwzględnieniem pytania – co z pracą dla humanisty? Szczególną uwagę skupiła twórczość własna naszych uczniów, w której dominują próby prozatorskie. I tak wysłuchaliśmy fragmentów powieści pisanej przez Karola Lipińskiego z klasy II c, a o swoim literackim blogu mówiła Marta Ziółkowska z klasy II d. Swoją twórczością pochwalił się także Łukasz Chmielewski z klasy II d oraz Arek Orawiec z klasy I d. Mieliśmy także możliwość wysłuchania nagrodzonych piosenek w wykonaniu Julii Gołębiowskiej z klasy III I Prywatnego Gimnazjum oraz Doroty Leszczyńskiej z klasy I e. Dziewczętom akompaniował pan Sławomir Zimniak, który przygotowywał je do występów w Dolnośląskim Konkursie Recytatorskim. Występom towarzyszyła mini wystawa prac plastycznych Natalii Ślusarczyk z klasy II c.
Pani Irmina Nowak opowiedziała o projekcie 'Czytanie miasta”, który realizowała klasa I b w ramach programu Wrocław – Europejska Stolica Kultury. W miniony piątek nasi licealiści wraz z uczniami Szkoły Podstawowej nr 4 przedstawiali efekty swojej pracy mieszkańcom Bolesławca. Co prawda pogoda pokrzyżowała nieco plany i akcję trzeba było przenieść z rynku w pobliże Bolesławieckiego Ośrodka Kultury, więc plon projektu można obejrzeć właśnie w tym miejscu.
Na zakończenie Dnia Humanisty zarówno występujący, jak i nauczyciele podkreślali, że warto dzielić się swoimi talentami humanistycznymi, pielęgnować je i rozwijać, czy to w szkole, czy też na zajęciach pozaszkolnych.