Konkurs Wiedzy o Mediach
Współczesne media intrygują, dziwią, oburzają – często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, współczesnej strukturze i mechanizmach działania. Organizatorzy Konkursu pragną wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości. Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Konkursu Wiedzy o Mediach, którego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. W Konkursie tym organizowanym przez Instytut Dziennikarstwa na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych wraz z 15 innymi uczelniami na terenie całego kraju nagrodami są indeksy dla laureatów – uczniów klas maturalnych oraz staże i cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsora dla wszystkich laureatów Konkursu.
Przystąp do konkursu: napisz esej, stwórz film, fotoreportaż lub fotokast na jeden z podanych tematów, a następnie sprawdź swe umiejętności i wiedzę podczas testu na etapie okręgowym i na etapie centralnym.
Tematy prac na I etap Konkursu:
- Obraz mojego pokolenia w mediach społecznościowych
- Dziennikarz – idol, celebryta, autorytet?
- Dziennikarz – zawód czy powołanie?
- Media łączą czy dzielą pokolenia?
- Życie społeczności lokalnej w mediach