Szkolne Koło Turystyczne na szlaku

25 kwietnia, z samego rana, grupa naszego otwartego Szkolnego Koła Turystycznego pod opieką pani Bogny Łasicy wyruszyła na całodniową wycieczkę. Wzięliśmy udział w bardzo ciekawym przedsięwzięciu – rajdzie „3 dni- 3 kraje- 3 wędrówki”. Przedsięwzięcie to od wielu lat organizowane jest na pograniczu polsko-czesko-niemieckim. Przez 3 dni, w każdym z krajów odbywa się cykl pieszych wędrówek pasjonatów łużyckich ziem. Wybraliśmy 25 kilometrową trasę, wiodącą z Leśnej do Lubania. Jak się okazało- była ona bardzo łatwa i na przyszły rok zapowiedzieliśmy udział w maratonie, co to dla nas!

Każdy otrzymał mapę i, poruszając się specjalnie dla nas oznakowaną trasą, przemierzaliśmy lubańską ziemię, ciesząc się idealną pogodą i ciekawymi widokami- na przykład zapory leśniańskiej. Po południu dotarliśmy do Lubania, gdzie otrzymaliśmy upragnioną, ostatnią pieczątkę kontrolną „meta”. Po krótkiej drodze pociągiem i ekspresowej przesiadce w Węglińcu byliśmy już w domu.

Jednocześnie zapowiadamy, że to nie koniec na ten rok!
Niedługo odbędzie się kolejny już Nocny Rajd na Grodziec. Nocą z 13/14 czerwca, przy świetle samych latarek, zdobędziemy górę zamkową, gdzie czekać będzie na nas ognisko, otwarte sale zamkowe, tarasy widokowe i mnóstwo wolnego czasu… Zapraszamy, niezapomniane wrażenia gwarantowane.