Akademia Melomana

Akademia Melomana” to program Lubuskiego Biura Koncertowego, który w I Liceum organizowany jest od 2007 roku w formie cyklu comiesięcznych koncertów umuzykalniających.

O założeniach i celach programu można przeczytać na stronie Lubuskiego Biura Koncertowego

Koncerty dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych stanowią w pełni koncertową propozycję ukazania tych nurtów muzycznych, które rzadko są głównym przedmiotem zainteresowania młodych ludzi. Mają zatem na celu uzupełnienie ich poznawczego horyzontu, wskazanie na zjawiska wartościowe i atrakcyjne. Nasze koncerty umożliwiają zapoznanie się z ważnymi dla kultury muzycznej zagadnieniami i zjawiskami: postaciami kompozytorów, ich twórczością, zmiennością muzyki w jej dziejach, muzycznymi formami i gatunkami, zagadnieniami estetycznymi itd. Pokazują wybrane rodzaje i style muzyki ludowej (np. muzykę Regionu Kozła, Podhala, flamenco, muzyką andyjską). Przedstawiają –
z odpowiednim komentarzem – szerokie spektrum współczesnych nurtów muzycznych: jazz, folk, klasykę. Dając wiarygodny obraz możliwości, jakie tkwią w materii dźwiękowej, przygotowują do świadomego korzystania ze współczesnej oferty muzycznej, jak i dokonań przeszłości.

Cykliczność koncertów (niepowtarzalność tematów przez cztery kolejne sezony) umożliwia zapoznanie się z wieloma muzycznymi zagadnieniami, kompozytorami, utworami, epokami
i stylami muzycznymi, instrumentami itd. Naszym założeniem jest bowiem ukazanie bogactwa i różnorodności świata muzyki, nie zaś prezentowanie jedynie tych tematów, które z pewnością od razu zyskają łatwy sukces.

Wszystkie koncerty odbywają się w auli szkolnej.

Program „Akademii Melomana” w latach :

2017/2018

  • Chuck Berry, Jimi Hendrix, Eric Clapton – legendy gitary elektrycznej – 10. 10. 2017
  • W pracowni ludwisarza – 13.11.2017
  • Najwięksi z wielkich – Piotr Czajkowski – 21.12.2017
  • Helikon i sakshorn – na poważnie i na wesoło – 12.01.2018
  • Muzyka Europy – Grecja – 20.02.2018
  • „Było cymbalistów wielu”… – 19.03.2018
  • ‚Skrzypek na dachu” i „Deszczowa piosenka” – 26.04.2018
  • Tańce różnych narodów – 25.05.2018

2016/2017

  • Muzyczny galimatias – grające rury, piły i patelnie
  • Od Broadway’u do Carnegie Hall
  • „Ocalić od zapomnienia” – poezja śpiewana
  • ‚Namastee, namastee” – muzyka inspirowana Orientem
  • „El condor pasa” – o muzyce peruwiańskich Indian
  • Czy Chopin tańczył mazura?
  • Saxhorn i suzafon w elektronicznym towarzystwie
  • Klasyka i pop – w smyczkowej odsłonie

2015/2016

  • Lista przebojów muzyki klasycznej
  • Najwięksi z wielkich – j. S. Bach i G.F. Haendel
  • ‚Wszystkie drogi prowadzą do Nashville”
  • Musicale, musicale…
  • Historia rock’n rolla
  • Kultura blokowisk-rap i hip hop
  • Z zakamarków orkiestry – harfa i tuba
  • Muzyka Europy – Bawaria i Tyrol

2014/2015

  • Folkowe inspiracje – muzyka celtycka
  • Jazz, rock i pop – w saksofonowej odsłonie
  • Arcydzieła muzyki klasycznej : A. Vivaldi „Cztery pory roku”
  • Akustycznie i elektrycznie
  • Filmowe przeboje – wczoraj i dziś
  • Z dworu, karczmy i chaty – muzyka staropolska
  • Muzyka elektroniczna- sztuką przyszłości?
  • Muzyka świata – Kuba i Dominikana

2013/2014

  • Muzyka Apaczów i Siuksów
  • Grecka zorba, rosyjska bierozka – tańce świata
  • „Dziesięć w skali Beauforta” – o szantach i muzyce żeglarskiej
  • Viva circus! (o cyrku i muzyce cyrkowej)
  • Kapela koźlarska „Kotkowiacy”
  • Arcydzieła muzyki klasycznej „Peer Gynt” E. Griega
  • Viva gitarra!
  • Z zakamarków orkiestry – piccolo i tuba

 

2012/2013

  • „Perkusio-znaczy uderzenie
  • „Pan Twardowski” Ludomira Różyckiego
  • Elektronika a muzyka
  • „Dziwny jest ten świat”…
  • „Muzyczne dynastie – flety i fagoty
  • „Poloneza czas zacząć”
  • Dźwięki zaklęte w strunach
  • Ten stary, dobry jazz…

 

 

Podobne wpisy

Erasmus + Creating Competent Citizens Using 4Cs.

Erasmus + Creating Competent Citizens Using 4Cs., to projekt, w ramach którego młodzież z sześciu krajów Europy będzie rozwijać i promować odpowiedzialne obywatelstwo, pracując jednocześnie nad rozwojem czterech podstawowych kompetencji: komunikacja kooperacja kreatywność...

Siedem szkół na szóstkę.Poprawa jakości kształcenia w powiecie bolesławieckim

Główne cele i założenia projektu: Informacja o rozpoczęciu projektu Niezbędne informacje dla uczniów i rodziców REGULAMIN _REKRUTACJI Wymagane dokumenty (do pobrania i wypełnienia przez ucznia: DEKLARACJA_UCZESTNICWA_ FORMULARZ_ZGŁOSZENIOWY Zgoda_przetwarzanie_danych_osobowych_

DKK

DKK

Od września 2013 roku działa w szkole Dyskusyjny Klub Książki   Zasady DKK: szanujemy opinie innych, im więcej różnych opinii tym lepiej, nie oceniamy gustów czytelniczych klubowiczów, nie wszystkie lektury nam się spodobają, ale mimo to spróbujmy je przeczytać...