Warsztaty z języka angielskiego

Warsztaty z języka angielskiego

1 czerwca po raz kolejny, w ramach współpracy z Instytutem Filologii Angielskiej UWr, odwiedził nas wykładowca dr hab. Michał Garcarz i poprowadził z uczniami z klas I a i II a warsztaty tłumaczeniowe, oczywiście z języka angielskiego.

Licealiści mieli szansę pracować nad tłumaczeniami, sprawdzając swoje umiejętności językowe, ale także korzystając ze słowników, do których dr Garncarz szczególnie zachęca. W dobie Internetu warto mieć dobry słownik (niekoniecznie najtańszy) przekonywał uczniów. Jak zwykle nie obyło się
bez anegdot  oraz ciekawych idiomów.
Po raz kolejny okazało się, że zadaniem dobrego tłumacza jest przekazanie sensu tekstu. Uczniowie w trakcie półtoragodzinnych warsztatów pracując indywidualnie i w grupach, mogli sami spróbować swoich umiejętności translatorskich. Doktor Michał Garcarz był gościem naszej szkoły na zaproszenie pani Katarzyny Cieślak-Ostrowskiej.

 

Komentarze

komentarzy

Podobne wpisy

O religii, zabytkach i kulturze Dolnego Śląska, czyli kolejny projekt angielskojęzyczny

O religii, zabytkach i kulturze Dolnego Śląska, czyli kolejny projekt angielskojęzyczny

12 czerwca zakończyliśmy pracę nad kolejnym anglojęzycznym projektem interdyscyplinarnym o Dolnym Śląsku i różnych aspektach jego przebogatej historii i kultury. W tym roku szkolnym w rolę przewodników wcielili się : Paulina Wolska z kl.II C,  Estera Walska z kl.II D, Kinga Warężak i Mateusz...

BOOMFest 2018 – raj sztuki dla młodych ludzi

BOOMFest 2018 - raj sztuki dla młodych ludzi

Festiwal Kultury Młodzieżowej "BOOMFest 2018" już za nami.14 czerwca 2018 r. po obu stronach granicy, w Zgorzelcu i Goerlitz odbył się tegoroczny finał projektu "RegionalManagement". Wzięło w nim udział ponad 400 uczniów ze szkół w Hoyerswerdzie, Bischofswerdzie, Görlitz, Lubaniu, Żarach...

Jak nie czytam, jak czytam

Jak nie czytam, jak czytam

Trzeci rok z rzędu braliśmy udział w ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam”. Wyszliśmy w plener z książkami, żeby sobie poczytać. Dla rozrywki, bez dorabiania wielkiej filozofii. By pokazać nieczytającym, że książka to nie tylko lektura, za której nieprzeczytanie są karani, lecz...